Nowości


Polecamy zaawansowane centrale telefoniczne IP neoPBX
 
 
ceny już od 4000 zł 
 

obsługa wszystkich rodzajów linii miejskich (VOIP, analog, ISDN BRA, ISDN PRA, GSM) ,

automatyczny dialer połączeń wychodzących

nagrywanie rozmów, 

poczta głosowa,

system odbierania i wysyłania pojedynczych i seryjnych sms, 

wysyłanie faksów z poziomu www, 

przekazywanie odebranych faksów na mail,

nielimitowana ilość abonentów wewnętrznych,

telefony zdalne w jednej numeracji wewnętrznej,

łączenie wielu oddziałów,

obsługa infolinii tradycyjnej oraz internetowej VOIP wraz z funkcją kolejek,

wielopoziomowe menu głosowe IVR,

Instalacja

Usługi POLFON można używać zarówno poprzez program zainstalowany na komputerze jak i poprzez rozwiązanie sprzętowe jakim jest bramka VOIP, telefon internetowy lub centrala IP. W pierwszym przypadku, gdy używamy programu na komputerze do rozmowy wystarczą słuchawki z mikrofonem. W drugim przypadku najbardziej polecana jest bramka Linksys PAP2T-EU. Pozwala ona na podłączenie 1 lub 2 normalnych aparatów telefonicznych (również bezprzewodowych). Bramkę także można podłączyć do centrali co pozwala na używanie usługi ze wszystkich telefonów wewnętrznych.

Poniżej znajduje się konfiguracja najważniejszych urządzeń lub programów do obsługi VOIP:

  •   » Konfiguracja bramki Linksys PAP2
    Na początek warto zrobić przywrócenie ustawień fabrycznych.
    Dokonuje się tego poprzez wybranie na klawiaturze telefonu ****. Po usłyszeniu menu głosowego wystukujemy 73738#.
    Następnie zatwierdzamy cyfrą 1.
    Po wykonaniu tej procedury powinniśmy w słuchawce usłyszeć słowo RESET.  
     
    Aby ustalić numer IP bramki wybieramy na klawiaturze telefonu **** a następnie 110#. Usłyszymy wtedy w języku angielskim adres IP. 
     
    Konfiguracja: 
     
    Po zalogowaniu się do bramki klikamy po prawej stronie Admin Login.
    Następnie na Line 1 lub Line 2, zależnie na której linii chcemy skonfigurować usługę.
     
    Wymagane parametry: 
     
    Line enable: Yes
    SIP Port: 5060 dla pierwszej linii lub 5061 dla drugiej linii
    Register: Yes
    Register Expires: 180 
    Proxy: sip.polfon.com.pl 
    Display Name: UŻYTKOWNIK
    User ID:  UŻYTKOWNIK
    Auth ID: UŻYTKOWNIK
    Password: HASŁO
    Preffered Codec: G711u *
    Use Pref Codec Only: No 
     
    * (jeżeli mamy szybkie łącze najlepsza jakość dzwięku jest przy użycia kodeka G711, jeżeli jednak mamy słabe łącze wpisujemy G729a lub G723).
     
    Wybieramy switch to advanced view i zmieniamy dialplan na:
    ([1-9]xxxxxxxx|[1-8]xx|9xx.|112|00[1-9]xxxxxxxxxx.)  
     

     
    Szczegółowa konfiguracja jest do wglądu pod adresem: 
  •   » Android. Konfiguracja programu CSipSimple

    Najbardziej polecamy na platformę android aplikację CSipSimple.

    Instalujemy program przez Google Play.

    Następnie klikamy w lewym dolnym rogu ikonkę kluczyka i następnie Dodaj konto.

    Wybieramy kraj Polska, następnie operatora Polfon i wpisujemy tylko numer telefonu i hasło.

  •   » Konfiguracja programu X-Lite
    Program X-lite można pobrać stąd: POBIERZ  
     
    Klikamy w dowolnym miejscu programu prawym przyciskiem i wybieramy SIP Account Settings...
    Następnie przycisk Add... 
     
    Parametry:
     
    Display name: UŻYTKWOWNIK
    User name: UŻYTKOWNIK
    Password: HASŁO
    Authorisation user name: UŻYTKOWNIK
    Domain: sip.polfon.com.pl
  •   » Konfiguracja centrali Asterisk freePBX

    Wybieramy z menu po lewej Trunks

    Następnie klikamy Add SIP Trunk

    W dwóch miejscach w polach Trunk Name wpisujemy  nazwę linii, np. POLFON1

     W polu PEER Details wpisujemy:

    host=sip.polfon.com.pl

    insecure=very

    secret=haslo

    fromdomain=sip.polfon.com.pl

    username=numer

    nat=yes

    qualify=yes

    type=friend

    dtmfmode=rfc2833

    disallow=all

    allow=gsm

    Zamiast haslo oraz numer wpisujemy hasło oraz numer zarejestrowany w sieci POLFON

     W Register String wpisujemy:

    numer:haslo@sip.polfon.com.pl/numer 

    Oczywiście można zmieniać kodeki z gsm na inne, np. g729, alaw, ulaw, a także zmieniać rodzaj wybierania tonowego na info lub inband. 

  •   » Ustawienia dialplan

    Jeżeli sprzęt wymaga ustawienia parametru Dialplan poniżej jest podany:

    ([1-9]xxxxxxxx|[1-8]xx|9xx.|112|00[1-9]xxxxxxxxxx.) 

  •   » Ustawienia firewalla

    W przypadku gdy bramka, centrala VOIP lub komputer z programem znajdują się w sieci lokalnej za firewallem może być konieczne ustawienie następujących wpisów:

    UDP / TCP 5060

    UDP 5060 - 5082 

    UDP 10000 - 20000 



LiveZilla Live Help


Kontakt: polfon@polfon.pl